شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

خواص و مضرات دمنوش بلوبري، طرز استفاده درست و نكات مهم ديگر

۱۴ بازديد

دمنوش بلوبري خواص فوق العاده اي براي سلامتي دارد كه از ميان آنها ميتوان به مقابله با سرطان، تقويت سلامت قلب، افزايش تراكم استخوان ها و تقويت سيستم ايمني بدن اشاره كرد. علاوه بر اين مصرف دمنوش بلوبري مانع از ابتلا به دژنراسيون ماكولا مي شود و نه تنها عملكردهاي شناختي را بهبود مي بخشد بلكه خطر ابتلا به ديابت را هم كاهش مي دهد و كليه ها را تقويت مي كند. در اين مطلب شما را با خواص و عوارض جانبي كه از نظر علمي ثابت شده اند آشنا مي كنيم.

دمنوش بلوبري چيست؟

دمنوش بلوبري در واقع از برگ هاي خشك شده آن تهيه مي شود چون برگ هاي بلوبري هم درست مثل خود بلوبري سرشار از آنتي اكسيدان هستند. در دهه هاي اخير و با كشف خواص آنتي اكسيداني اين ميوه، بلوبري به يكي از ميوه هاي بسيار محبوب تبديل شده است كه مي تواند روي سلامت كلي بدن تاثير مثبت زيادي داشته باشد. بلوبري ميوه اي بوته دار است و بومي آمريكاي شماليست اما تقريبا از يك قرن پيش وارد اروپا شد و به اكثر نقاط جهان هم راه پيدا كرد.

رايج ترين نوع بلوبري Vaccinium cyanococcus نام دارد كه سرشار از آنتوسيانين، تركيبات پلي فنل و ساير مواد مغذي و همچنين ويتامين A، C، B، K، پتاسيم، منگنز، روي و آهن است.

خواص ثابت شده دمنوش بلوبري

دمنوش بلوبري گزينه خوبي براي كسانيست كه دچار علائم آب مرواريد، ضعف سيستم ايمني، زوال عقل، آلزايمر، ديابت، عفونت كليه، كلسترول بالا، فشار خون بالا، پوكي استخوان، سوخت و ساز پايين، كمبود مواد مغذي و كم خوني هستند. علاوه بر اين مصرف دمنوش بلوبري مزاياي ديگري هم دارد كه در ادامه به آنها اشاره مي كنيم.

...

1-سلامت قلب

2- بهبود عملكردهاي شناختي

3- كمك به هضم غذا

4- تقويت سيستم ايمني

5- افزايش قدرت بينايي

...

براي آشنايي با ساير موارد بر روي لينك زير كليك كنيد:

خواص و مضرات دمنوش بلوبري، طرز استفاده درست و ...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.