جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

خواص و مضرات رازيانه براي تخمدان، كيست و نكات ديگر براي زنان

۱۶ بازديد

رازيانه يك گياه بومي در منطقه مديترانه و معروف به يونان باستان است. يونانيان باستان از تمام قسمت هاي گياه مانند پياز، گلبرگ، ساقه، برگ و دانه ها براي اهداف آشپزي و دارويي استفاده مي كردند. رازيانه بدليل طعم غني يك گياه محبوب براي آشپزي در بسياري از كشورها است. با توجه به مزاياي بهداشتي، رازيانه معمولا باعث بهبود هضم و كاهش مشكلات گوارشي مي شود.

رازÛ?اÙ?Ù?

دانه رازيانه

  • دانه هاي رازيانه و يا دقيق تر ميوه ها، غني از مواد مغذي شامل فلاونوئيدهاي روتين، كائمفرول و كوئرستين هستند كه از راديكال هاي آزاد جلوگيري كرده و آسيب اكسيداتيو به بافت ها را كاهش مي دهند.
  • علاوه بر اين، كوئرستين داراي خواص ضد آلرژيك، ضد التهابي و ضد ويروسي است.
  • دانه هاي رازيانه همچنين حاوي آنتول، يك روغن فرار است كه از خصوصيات استروژن انسان تقليد مي كند و خواص ضد التهابي و ضد سرطاني نشان مي دهد.
  • از آنجايي كه آنتول يك فيتواستروژن است، دوزهاي بالا از دانه هاي رازيانه ممكن است رشد بافت پستان را افزايش داده و مقدار شير توليد شده در طي شيردهي را افزايش دهد.
  • دانه رازيانه حتي به جلوگيري از نفخ شكم كمك مي‌كند؛ به همين دليل است كه در هند و كشورهاي اطراف بعد از غذا، دانه هاي رازيانه جويده مي شود.

ساقه و برگ رازيانه

ساقه و برگ رازيانه معمولا براي طعم دهي به سالاد، پاستا، گوشت و ماهي، به ويژه در يونان، ايتاليا، فرانسه و تركيه استفاده مي شود. ساقه هاي رازيانه در ظاهر و بافت شبيه به كرفس است، در حالي كه برگ هاي سبز آن شبيه شويد است.

  • ساقه و برگ‌هاي رازيانه منابع عالي ويتامين C و منابع بسيار خوب فيبر، پتاسيم، منگنز، اسيد فوليك و موليبدن هستند. به عنوان مثال، يك فنجان رازيانه خام حاوي حدود 11 ميلي‌گرم ويتامين C است.
  • علاوه بر اين، آن‌ها منابع خوبي از نياسين، فسفر، كلسيم، منيزيم، آهن و مس هستند.
  • در هند، برگ‌هاي رازيانه و دانه‌ها براي تقويت بينايي و بهبود هضم و نيز كاهش نفخ شكم و باد كردن مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

...

ادامه متن را در لينك اصلي زير بخوانيد:

خواص و مضرات رازيانه براي تخمدان، كيست و نكات ديگر براي زنان

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.