پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

سماق قرمز –فوايد، طرز مصرف اصولي و نكات مهم ديگر (تحقيقات جديد)

۱۵ بازديد

در اين مطلب با كمك چند مجله معتبر پزشكي از سرتاسر دنيا، شما را با فوايد، عوارض جانبي، طرز استفاده اصولي و نكات مهم و ضروري ديگر سماق قرمز آشنا مي كنيم. موارد زيادي به عنوان خواص سماق قرمز مطرح مي شود كه بسياري از آنها علمي نيستند و فقط نظر شخصي مي باشند. در اين مطلب ما خواص ثابت شده و علمي سماق را به شما معرفي مي كنيم.

سماق چه فوايدي دارد؟

سماق ميوه گرد و خشك بوته اي به همين نام است كه مزه ترشي دارد و اكثرا براي طعم دادن به غذاهاي گوشتي استفاده مي شود. از سماق بيشتر به همين منظور استفاده مي شود چون معمولا غذاها به خودي خود طعم ترشي ندارند و سماق مي تواند اين مزه را ايجاد كند.

ميوه سماق در آمريكاي شمالي بسيار محبوب است و مردم اين ناحيه نه تنها براي مصارف غذايي بلكه در موارد بهداشتي هم از آن استفاده مي كنند. بوته هاي سماق در بسياري از نقاط جهان مخصوصا در خاور ميانه، آمريكاي شمالي و آفريقا مي رويد و به مناطق ديگر هم برده مي شود. گياه سماق در ابتدا قرمز، سبز يا كرم رنگ است و بعد از خشك شدن به رنگ قرمز تيره با هسته بنفش درمي آيد.

سماق يكي از چاشني هاي محبوب و پر مصرف در غذاهاي تركي، عربي و همينطور غذاهاي منطقه خاور ميانه محسوب مي شود. مخصوصا بوميان آمريكاي شمالي از سماق تركي در نوشيدني هاي گرم و سرد يا چاي ها استفاده مي كنند.

خواص سماق

1-سماق يك آنتي اكسيدان قوي و موثر است

سماق حاوي آنتي اكسيدان هاي قدرتمنديست كه از بدن در برابر سلول هاي مضر و آسيب ديده حفاظت مي كنند. بر اساس يك تحقيق علمي انجام شده در سال 2004، آنتي اكسيدان ها مي توانند با بيماري هاي قلبي، پيري زودرس، اختلالات معده و عوارض بسيار ديگري مقابله كنند.

2- سماق با عفونت هاي قارچي مبارزه مي كند

...

توضيحات بيشتر را در لينك اصلي زير بخوانيد:

سماق قرمز –فوايد، طرز مصرف اصولي و نكات مهم ديگر

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.