پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

بايد ها و نبايدها براي تقويت چشم طبق جديدترين تحقيقات روز دنيا

۱۵ بازديد

داشتن ديد خوب و بينايي قوي و سالم روي انجام كارهايتان در خانه، محل كار و هر جاي ديگري تاثير مي گذارد. به همين دليل حفظ سلامت چشم ها از اهميت زيادي برخوردار است. معاينات منظم چشم بهترين و ساده ترين راه براي اطمينان از سلامتي چشم ها و قدرت بينايي محسوب مي شود و جزو اقدامات احتياطي براي پيشگيري از بروز آسيب هاي چشمي به شمار مي رود. ما در اين مطلب نكات ساده و كاملا علمي براي مراقبت از اين عضو حياتي بدن را در اختيارتان مي گذاريم.

Ú?Ø´Ù?

1-رژيم غذايي سالم و متعادلي داشته باشيد.

براي حفظ سلامتي چشم هايتان از ميوه ها و سبزيجات تازه در رژيم غذايي تان استفاده كنيد. مواد غذايي حاوي آنتي اكسيدان هايي مثل ويتامين A و C انتخاب كنيد. اين ويتامين ها در غذاهايي مثل سبزيجات برگ سبز و ماهي به ميزان فراواني وجود دارند. علاوه بر اين، ماهي و به خصوص ماهي سالمون حاوي اسيدهاي چرب امگا 3 است و مصرف آن روي سلامت بخش ماكولاي چشم كه مسئول ديد مركزي است تاثير زيادي مي گذارد.

كمبود آنتي اكسيدان ها در بدن و مصرف مشروبات الكلي و چربي هاي اشباع شده باعث مي شود راديكال هاي آزاد ماكولا يا همان بخش مركزي شبكيه چشم را به خطر بيندازند. رژيم هاي غذايي پر چربي باعث انقباض شريان هاي خوني مي شوند و چشم ها را تحت تاثير قرار مي دهند چون چشم پر از عروق خوني كوچك است و خونرساني ضعيف عملكرد آن را مختل مي كند.

2- ورزش كنيد.

ورزش بدن، خونرساني به چشم را افزايش مي دهد و به افزايش سطح اكسيژن و حذف سموم از چشم كمك مي كند. همچنين براي اينكه چشم را ورزش دهيد كافي ست سر خود را ثابت نگه داريد و چشمان خود را به مدت 2 دقيقه به اطراف بچرخانيد. يا اينكه به يك شي دوردست به مدت 5 دقيقه زل بزنيد.

...

براي آشنايي با ساير موراد بر روي لينك اصلي زير كليك كنيد:

تقويت چشم طبق جديدترين تحقيقات روز دنيا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.