سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۰۳

خواص خوردن انار در بارداري، ميزان مصرف و نكات بسيار مهم ديگر

۱۴ بازديد

آيا مصرف انار در بارداري بي‌خطر است؟ اين سوال را از تعدادي پزشك و متخصص تغذيه پرسيديم و بيشتر آنها، مصرف آب انار يا حتي خود ميوه انار را در بارداري توصيه كردند. به نظر نمي‌رسد كه مطالعه دقيق يا اثبات پزشكي براي اين مطلب وجود داشته باشد اما شاهد يا مدعايي نيز مبني بر خطرناك بودن مصرف آن وجود ندارد.

بله! توصيه شده كه از مصرف عصاره آن خودداري گردد ولي آب آن حاوي مقدار زيادي مواد مغذي است. طعم شيرين و خوشمزه آن، براي مادراني كه علاقه به شيريني دارند مفيد است و آب آن نيز آب مورد نياز بدن را به خوبي تامين مي كند.

فوايد مصرف انار در بارداري براي سلامتي

مواد مغذي متعدد موجود در انار، از جمله ويتامين ها و مواد معدني هستند كه براي مادران باردار كاملاً ضروري مي‌باشند. همچنين ساختمان اين ميوه براي زنان، در موارد متعددي سودمند است.

1-گنجينه اي از ويتامين c

يكي از تركيبات حياتي موجود در انار، ويتامين c است و مقدار مورد نيازي از اين ويتامين در بدن زنان باردار ضروري است؛ زيرا وجود اين ويتامين با توانايي بدن براي ساختن آهن از مواد غذايي مصرف شده در ارتباط است. مصرف مكمل‌هاي آهن در صورتي كه هيچ ويتامين c براي جذب آن موجود نباشد، بي فايده است.

2- غني از مقدار قابل توجهي فيبر

انار حاوي مقادير قابل توجهي از فيبر است. خوردن سبزيجات و ميوه هاي غني از فيبر، به منظور جلوگيري از ايجاد مشكلاتي مانند يبوست و ساير مشكلات گوارشي، به زنان باردار توصيه مي‌شود. فيبر با تحريك حركات روده، نقش مهمي در ساده كردن مشكلات تمام بدن و رهايي از ناخوشي بازي مي‌كند.

خطرات مرتبط با مصرف انار در دوران بارداري

با كليك بر روي لينك زير ادامه متن را بخوانيد:

خواص خوردن انار در بارداري، ميزان مصرف و ...

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.